We're here for you. Say hi.

Kantoor
Noordsingel 111
3035 EM Rotterdam

010 414 8524
info@click.nl
Route
15 minuten lopen vanaf Rotterdam Centraal Station of tramlijn 4.
Plan mijn route
Parkeren
Op eigen terrein zijn enkele parkeerplaatsen beschikbaar. In de directe omgeving is ruim voldoende (betaalde) parkeergelegenheid.
Onze aanpak: fase 2/4
Het idee tastbaar maken

Concept & prototype

Alle functionele wensen en eisen komen samen in de longlist. Hier zijn de mogelijkheden oneindig. De lijst kan bestaan uit job stories, user stories of features. Om de stip op de horizon te krijgen wordt een conceptrichting bedacht. Alle verkregen informatie wordt vertaald naar het concept dat als basis dient voor de volgende fase (visuele en technische ontwikkeling).
Data-analyse en ontwerpcriteria

Data-analyse en ontwerpcriteria

Ontwerpcriteria zijn richtlijnen en adviezen om tot een goed ontwerp te komen. Deze zijn gebaseerd op de data uit de workshops en zorgen ervoor dat elk concept relevant is.
De concepten zijn een mogelijkheid van hoe het uiteindelijke product kan gaan worden.

Concept

Met de ontwerpcriteria worden een aantal verschillende concepten gecreëerd die passen bij de context, doelgroep en behoeften. Het doel van deze concepten is het categoriseren en prioriteren van de speerpunten van een project. De concepten zijn een mogelijkheid van hoe het uiteindelijke product (definitieve concept) kan gaan worden. Uiteindelijk wordt er een keuze gemaakt voor het definitieve concept, waarna het prototype gemaakt kan worden.
Job stories zijn korte, specifieke en doelgerichte taken van de gebruiker uitgeschreven.

Job Stories

Op basis van de resultaten uit de workshops worden korte, specifieke en doelgerichte taken van de gebruiker uitgeschreven, de zogenaamde Job Stories.

Job Stories bieden, net als ontwerpcriteria, houvast op het project. Job Stories gaan echter dieper in op de functionaliteiten en zijn daarom noodzakelijk om de eerste schetsen van het concept mogelijk te maken. Daarnaast zetten de Job Stories de belangen van zowel de klant als de gebruikers centraal.
Een Low Fidelity prototype bestaat uit twee onderdelen: het Interactie Ontwerp en het Visueel Ontwerp.

Low Fidelity Prototype

Een Low Fidelity prototype bestaat uit twee onderdelen: het Interactie Ontwerp en het Visueel Ontwerp. Het Interactie Ontwerp is de eerste versie van het concept uitgedacht in elke interactie tussen de gebruiker en het product. Het doel is om een product te ontwerpen dat elk doel van de gebruiker vertaalt in een interactie en om dit op de best mogelijke manier te bereiken.

Met het maken van wireframes wordt niet alleen de layout, maar ook de inhoud duidelijk. Met het Interactie Ontwerp krijgt het concept vorm en wordt het concept in een prototype tastbaar. 

Bij het Visueel Ontwerp gaat het minder om de functionaliteit van het product, maar des te meer om het uiterlijk. Het Visueel Ontwerp zorgt ervoor dat het product meer gaat ademen. Het heeft gevoel en geeft sfeer aan de gebruiker. Hierdoor wordt niet alleen het merk zichtbaar in de content en functionaliteit, maar ook in kleur en vorm.

Gerelateerd

Samenwerken?

Op zoek naar een digitale oplossing voor jouw idee? Twijfel niet en neem contact met ons op.